DLA OSÓB PRACUJĄCYCH Z GRUPAMI, NAUCZYCIELI, WYCHOWAWCÓW ORAZ OPIEKUNÓW
Fotografia w edukacji
Tworzenie oraz prowadzenie zajęć w oparciu o moc metod wizualnych
Dla kogo?
Nasze projekty oraz warsztaty są przeznaczone dla Nauczycieli, Wychowawców oraz Opiekunów pracujących z dziećmi, młodzieżą oraz studentami w placówkach takich jak:
- Szkoły Podstawowe,
- Specjalne Ośrodki Wychowawcze,
- Gimnazja oraz Szkoły Średnie,
- Akademie, Uniwersytety, Szkoły Policealne,
- Szkoły Artystyczne,
- Domy Dziecka,
- Świetlice terapeutyczne oraz wszelkie placówki pomocowe,
- Stowarzyszenia i Fundacje,
- Miejskie Domy Kultury.
Realizujemy również warsztaty dla opiekunów kolonii, obozów i wycieczek.
W trakcie warsztatu odpowiemy na takie pytania:
- Jak za pomocą fotografii terapeutycznej tworzyć procesy w wyniku, których uczestnicy zajęć otwierają się wobec siebie i innych, poznają siebie i tworzą wartościowe relacje?
- Za pomocą jakich metod i technik fotograficznych aktywizować dzieci, młodzież i studentów podczas wszelkiego rodzaju zajęć, warsztatów i wykładów?
- Jak efektywnie korzystać z nowoczesnych metod nauczania, takich jak: praca z aparatem, tworzeniem fotografii, arteterapią, pracą z materiałami wizualnymi, grami coachingowymi, photo voice, grami interaktywnymi na grupowych i indywidualnych zajęciach?
- W jaki sposób wśród wielu metod i technik znaleźć te najbardziej dopasowane do uczniów, z którymi pracujesz?
- Jak myśleć obrazami czyli tworzyć skuteczne i kreatywne metody zapamiętywania?
- Jak tworzyć projekty edukacyjne bogate w doświadczanie, zabawę i fotografię?
Dlaczego warto?
.
Jakie cele są realizowane dzięki zastosowaniu metod i technik opartych na fotografii terapeutycznej?
Wspomaganie rozwoju poprzez fotografię – ćwiczenia funkcji poznawczych: percepcji wzrokowej i słuchowej, pamięci, koncentracji uwagi, rozwijanie umiejętności współpracy, logicznego i kreatywnego myślenia, wspomaganie rozwoju motorycznego,
Wprowadzenie w świat wartości, rozwijanie inteligencji emocjonalnej i związanych z tym kompetencji,
Poszerzanie wiedzy na temat uczuć i emocji, rozwijanie umiejętności społecznych np. współpraca w grupie, radzenie sobie w sytuacji konfliktowej, pełnienie ról i odpowiedzialność za powierzone zadania,
Odkrywanie własnych uzdolnień i ich wykorzystywanie w praktycznym działaniu, .
Cele
Kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w aspekcie przełamywania stereotypów myślenia, nauczanie poszanowania dla odrębności i inności oraz pobudzanie samoświadomości,
Działanie profilaktyczne oraz uczenie życia w zmianach. Rozwijanie zasobów indywidualnych, a także radzenie sobie w różnych sytuacjach. Podejmowanie odpowiednich decyzji, kształtowanie mechanizmów samokontroli i poczucie własnej wartości oraz skuteczności,
Pobudzanie do niekonwencjonalnego myślenia. Kreowanie pomysłów, które są zarówno ciekawe, jak i odkrywcze. Wprowadzanie w świat improwizacji i spontaniczności,
Praca z wyobraźnią, fantazją i marzeniami, poznanie innowacyjnych technik.
Po ukończeniu warsztatu:
Wyposażysz się w pakiet gotowych pomysłów na przeprowadzenie ciekawych i skutecznych zajęć wykorzystując fotografię,
Otrzymasz pakiet ćwiczeń, dzięki którym wprowadzisz do pracy nieszablonowe rozwiązania dydaktyczne,
Zdobędziesz wiedzę jak poprzez pracę z aparatem tworzyć skuteczne metody inspirujące uczniów do systematycznego rozwijania wiedzy i umiejętności,
Odkryjesz w jaki sposób poprzez pracę z materiałami wizualnymi rozwijać interdyscyplinarną wiedzę i wrażliwość kulturową,
W sposób naturalny przez kontekst i odkrywanie doświadczysz mocy fotografii oraz nowoczesnych technik m.in.: foto – coaching, photo voice, lustrzane perspektywy. Tutaj możesz znaleźć więcej na temat metodologii, na podstawie, której tworzymy nasze projekty – LINK
Realizujemy także projekty na zlecenie danej placówki lub grupy według potrzeb.
Dopasowujemy scenariusze warsztatów, wykorzystując fotografię terapeutyczną, metody wizualne, arteterapeutyczne oraz inne techniki pracy z grupą.
Dzięki temu nauczyciele, wychowawcy oraz opiekunowie mogą wspólnie z nami tworzyć projekty rozwojowe, które odpowiadają ich potrzebom.
Poszczególne cele warsztatów określamy na podstawie przeprowadzonej uprzednio diagnozy grupy, która w nich uczestniczy.